Guds hjerte for de svake og forfulgte - det internasjonale arbeidet

Guds hjerte for de svake og forfulgte - det internasjonale arbeidet

Menigheten har i mange år jobbet inn mot mottakene som finnes innenfor en radius av 25-30 km. For øyeblikket jobber vi mest med transittmottaket på Kasper. Tidligere var vi også på mottakene på Nordbybråten (25km unna), og Vestby, som nå er lagt ned. Leder for dette arbeidet er menighetens pastor. Menighetens medlemmer har vært ivrige til å støtte opp om dette arbeidet. Det gjelder transport og gjestfrihet, så vel som bevertning og bønn for arbeidet. (takk !)

[IMG 2 Hvorfor er dette arbeidet så viktig når vi etter kort tid aldri mer ser majoriteten av disse flyktningene ? Svaret er enkelt ; Jesus ba oss kristne å ikke glemme de svake i samfunnet. Det er viktig for oss å å strekke ut en åpen hånd til støtte for flyktningene - og arbeidet bærer evige frukter. Gud har et hjerte for de svake, og han ønsker at hans barn skal vise den samme hjertevarme og omsorg! 

Noen kommer til landet vårt, og blir siden sendt ut av landet til andre land i Europa, noen sendes tilbake til hjemlandet, mens atter andre får opphold. Vi møter mange tragiske fortider, men vi får kanskje være den lille hilsenen fra Gud om en lysere fremtid. 

Det finnes mange triste historier å få del i. Her er det mennesker som har ofret alt for å følge Jesus - de kan være forfulgt av den nærmeste familien eller myndighetene. Vi får del i sorgen og savnet- men også smilet som brer seg på leppene når vi møtes. Da vet vi at vi er i Guds vilje, og at det er verdt det! 

En del av de vi møter er kristne allerede - disse får vi være med å oppmuntre, til gjensidig glede- slik Gud ønsker at det skal være! Noen kjenner ikke Jesus, og da kan vi få dele evangeliet, de gode nyhetene.

Kristen kjærlighet dreier seg om handling-ikke bare ord :) 

Hvem som blir mest velsignet - oss eller dem er det vanskelig å si noe om. En ting er helt sikkert -vi føler oss veldig velsignet i møte med asylsøkerne.

Pastor: Pavel Novik  995 64 638

Kontoret:                 67 40 49 89

Kontortid: torsdag 10:00-15:00

Besøkadresse:

Randemfaret 15, 1540 Vestby

E-post: filadelfiakontoret@gmail.com. 

Powered by Cornerstone