Hvordan blir du frelst?

Gud finnes! Gud har skapt hele universet og oss mennesker også. Gud er usynlig og vil i sin natur aldri kunne bevises eller motbevises. Dette er fordi han vil at vi mennesker skal kunne velge fritt om vi vil tro på han eller ikke. Men han er veldig glad i oss mennesker.

Mennesker er skapt i Guds bilde som rettferdige og evige vesener. På grunn av ulydighet mot Gud og hans Ord ble alle mennesker ufullkomne (syndige) og døden kom til verden. Bibelen sier:

 

”Alle har syndet og står uten ære for Gud.” (Romerne 3.23)

 

”For syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre.” (Romerne 6:23)

Frelse er utfrielse fra noe. Det å kunne bli frelst, innebærer å bli frelst fra synd og død. Vi mennesker har kun en mulighet til å bli frelst, og det er ved Jesus Kristus.

”…Jeg er veien og sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved meg.” (Johannes evangelium14:6)

Frelse betyr at du blir tilgitt all din synd, og at Gud rettferdiggjør deg ved tro og ved din bekjennelse av Jesus Kristus. Frelsen er en gave fra Gud, som gir deg nåde og som fører deg til et nytt og evig liv i en ny verden etter at livet på jorden tar slutt.

"For dersom du bekjenner Herren Jesus med din munn og tror i ditt hjerte at Gud har oppreist Ham fra de døde, skal du bli frelst. For med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.” (Romerne.10:9-10)

For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. (Johannes Evangelium 3:16)

Du kan motta frelse akkurat nå, der du er. Det krever ingenting, uten at du må ta et personlig valg. Dette valget handler om å tro på Jesus. Du velger å tro at Jesus er Guds Sønn, at Han døde for dine synder, og gav deg tilgivelse og nåde. Ønsker du å bli frelst, så kan du be denne bønnen:

”Himmelske Far, jeg kommer til deg i Jesu navn. Jeg bekjenner at jeg er en synder. Jeg angrer på alt ondt som jeg har gjort, og jeg ber deg om at du skal tilgi meg i Jesu navn. Jeg stoler på Jesus Kristus som min Frelser. Jeg tror at hans død og oppstandelse kan gi meg tilgivelse. Takk Herre, for at du har frelst meg og tilgitt meg!”

Hvis du bad denne bønnen, og trodde på den, så bekjente du deg til frelse. Da vil vi få gratulere deg med et nytt liv. Ikke bare har du fått et nytt liv, men du har fått et evig liv. Jesus har kommet inn i ditt hjerte, og Han har kommet inn i ditt liv.

Hvis du vil vite mer om hva det vil si å leve et nytt liv med Gud kan du kontakte en menighet eller en kristen gruppe der du bor. Du er velkommen til å kontakte oss også.

Derfor, om noen er i Kristus, da er han en ny skapning, det gamle er forbi, se, alt er blitt nytt. (2Brev til Korinterne 5:17)

Bli derfor Guds etterfølgere som hans elskede barn, og vandre i kjærlighet, likesom også Kristus elsket oss og gav seg selv for oss…” (Brev til Efeserne 5:1-2)

 

Pastor: Pavel Novik  995 64 638

Kontoret:                 67 40 49 89

Kontortid: torsdag 10:00-15:00

Besøkadresse:

Randemfaret 15, 1540 Vestby

E-post: filadelfiakontoret@gmail.com. 

Powered by Cornerstone